Monday, July 10, 2006

Musik o båt


Nu är helgen över och det har varit en skön och behaglig sådan. På fredagen körde jag och Johan upp till Stockholm och slöt upp med min lillebror Oscar som hade tagit tåget. En Elias tillkom och sedan tog vi indisk mat och Cobra för de som var ölsugna. Stärkta av maten tågade vi till Stockholms Stadion och lyssnade på Depeche Mode med förband. Muse var förband och några av låtarna var okej, men gitarrerna var något i vassaste laget.

Depeche började något trevande och spretigt. Lite otajt, helt enkelt. Men efter 5-6 låtar hade de värmt upp och blev riktigt bra. 26000 fans viftade med armarna på Never let me down again (tror jag det var) och några coola versioner av låtar förgyller kvällen (bla Shake the Disease). Och när extra numrena startar med en explosiv Photographic är kvällen räddad.

Lördagen spenderades i en motorbåt tuffandes runt i stockholm med singoalla och maryland cookies. Ett dopp från båten blev också pricken över i:t.

2 comments:

Mr Marpe said...

Är det månne en olaglig bildupptagning vi ser?

Sammi said...

Låter som en trevlig helg. Cheers!

(Förresten, spelade Depeche "Chipsmongo i bröllopsskrud"? Min favvo, gött triangelsolo i den. (Ja, jag är lite uttråkad.))