Thursday, July 20, 2006

Sjö o green


Här är det nu varmt så det räcker o blir över. Kanske inte på kontoret, men utomhus. Nästan alla har semester nu, så det surfas otroligt mycket. Långtråkigt, men jag har nu läst det mesta man kan behöva veta om Habsburgarna. Inte för att jag kommer komma ihåg det, men nu har jag iaf förkovrat mig.

I helgen var det discgolf följt av bad i Delsjön. Mycket trevligt. Det var underhållande när Johans disc fastnade i en klyka högt, högt upp i ett träd. Söndagens eftermiddag veks åt golf. Jag och fadern gick 18 hål på Chalmers GK. Det var en besvikelse, men härligt väder. Banan var väl inte så himla dum den heller, men den är oförlåtlig. Jag trodde i min naivitet att det skulle bli rätt lätt att gå ner till 36, men där bedrog jag mig. Skarpa 17 p på 18 hål är inte något att skriva hem till föräldrarna för. Nu slapp jag ju det, för farsan var ju med. Får nog bli lite stabilare på järnslagen på fairway och ruff för att det ska kunna bli något.

Igår spelade vi igen, fast bara 9 hål. Om möjligt ännu sämre. 7p på 9 hål. Usch, usch. Well, jag får ta o fråga storebror vad det är för fel jag gör.

Helgen kommer nog spenderas i K-vik i den proverbiala hängmattan.

No comments: