Thursday, November 30, 2006

Benefits och Bagels

Det blev en liten film på söndagen: Little miss sunshine. Den var inte så dum. Sådär småmysig.

Jag bor nu på The Coronet Motel som ligger rätt nära jobbet. 10 minuter buss eller typ 35 minuter gångväg. Det är rätt sunkigt, men de har iaf trådlöst internet.

På måndagen var det orientering och då fick man lyssna på ca 1.5h på olika benefits o grejer som jag inte har någon nytta av. 401(k) och annat mystiskt. Andra saker var lite mer intressanta: Onsdag: gratis buffé, Tisdag och Torsdag: Bageldag (gratis frukost), Fredag: Beer Bash (gratis öl). Det visar sig också att man har rabatt hos Apple om man är VMware anställd. Härligt!

Nu är det torsdag och det har nästan gått en vecka på jobbet. Jag har inte riktigt fått kläm på alla saker och vad det egentligen är jag ska göra, men det löser väl sig efter hand. Jag har också skaffat mig ett amerikanskt bankkonto och ansökt om social security number. Det går sakta med säkert framåt i bostadsletandet och jag har kommit fram till att man får nog se till att skaffa en liten bil om man ska kunna bo här.

Det får nog bli lite jobbande nu.

1 comment:

Mats Fredriksson said...

Kul att läsa! Du måste skicka mer foton också!

Föresten, ska du inte köpa en hummer eller nått annat coolt? Du måste ju bli helamerikansk.. :)

// Mats