Wednesday, November 22, 2006

Kycklinggryta och Utvandrarna

(Borde lagts upp den 21:e Nov)

Nu sitter jag på 10000 m höjd över norra Kanada. Klockan är 9 på morgonen PST (Pacific Standard Time), men min personliga klocka visar på 18. Eftersom jag gick upp klockan 4 börjar jag bli lite sömnig, trots jag sovit lite på planet. Det blir nog lite slitigt att hålla igång hela dagen, men jag hoppas kunna sova lite till.

De tre senaste dagarna har varit fullt ös hela tiden. Lördagen började med väskshopping med fadern och sedan blev det lördagslunch i Rydal med Oscar o Maria och Marias familj. Mycket god kycklinggryta. Efter en mellanlandning hos hennes föräldrar för en kopp kaffe och en bit tårta bar det av till min lägenhet för städning och mer packning i lådor.

Söndagen packades det mer och vi städade klart i lägenheten.

Igår packade jag för egen räkning och åt en fin lunch med mr marpe, Stefan, Kols och Otto. Jag fick en fin avresepresent av mr marpe och Otto, Utvandrarna på ljudbok. Den kan bli härlig att spisa.

Andrahandshyrarna kom upp från Malmö och verkade glada över att lägenheten var så fin. De verkar också fina och varsamma. Jag lämnade sedan bilen min till flickan på jobbet.

Så nu är jag äntligen på väg!

No comments: