Friday, November 17, 2006

Räkor och kamera

Nu är det bara tre dagar till avgång. Det känns pirrigt.

Jag har hittat ett par hyresgäster som är i 25-års åldern, studerande och har tidigare bott i Malmö. De verkar snälla, men de slog till på lägenheten osedd. Iofs skickade de en kompis, en Therése, för att titta på lägenheten. De kommer komma på söndag kväll för att bosätta sig.

Bilen kommer också hyras ut. En arbetskamrat var sugen, så hon får köra den lilla pärlan. Hon kommer ta väl hand om den, är jag övertygad om.

Så saker och ting är relativt under kontroll. Det skall dock städas ur en del småsaker ur lägenheten och en resväska skall inhandlas.

Det var sista dagen på jobbet i Sävenäs och chefen bjöd på fin affärslunch. Mycket gott! Sedan fick jag även en del fina reklamartiklar, som tröjor, strumpor, en penna och kortlek.

Idag har pappa och jag kört ut en del flyttlådor till förvaring och sedan inmundigade vi räkor, inte dumt alls. Jag har också bosatt mig hos föräldrarna tills jag skall åka. Efter räkorna fick jag en åkiväg/julklapp från familjen; en fin digitalkamera. En Ixus 60. Batteriet ligger på laddning, så jag har inte kunnat testa den än.

1 comment:

Mr Marpe said...

Nu måste du visa lite bilder från Amerika. Se till att fixa Picasa och Picasaweb-konto så kan du enkelt publicera dem på webben