Friday, February 09, 2007

Sommar och Äpplen

Jag fick tillbaka kameran igår, så här finns Bachelor party-bilderna:

I veckan har det varit svensk sommar här: runt 16 grader, mulet och regn. Och inte sånt där Novemberregn där det bara öser ner, utan mer som ett sommarregn som strilar lite grann. Det började regna lite i torsdags och det har fortsatt sedan dess, ungefär. Något som förvånade mig något var att alla svenskarna på VMware blev på gott humör. Det känns lite mer som hemma när det är regn. Det är också skönt att det blir lite fräschare när regnet spolar bort damm och liknande.

Torsdagskvällen spenderades på Fibbars och jag fick agera chaufför, för jag hade hyrt bil för fredagens äventyr.

Vad var då fredagens äventyr?
Jo, jag skulle köra upp! När jag kom till DMV i tid för min bokade tid och lämnade fram mitt tillfälliga körtkort och mitt hyreskontrakt för bilen som visade att jag var försäkrad visade det sig att jag tydligen skulle ha ett intyg från biluthyraren som visade att jag fick köra upp med deras bil. Gissa om det stod på DMVs hemsida... Jag blev lite sur, men jag gick därifrån med svansen mellan benen.

För att göra mig lite glad åkte jag till Apple Company Store på 1 Infinite Loop. Där ligger också Apples HQ. I Apple Company Store säljer de merchandise med appleloggor på, och det är det enda stället i världen som säljer äkta Apple merch. Tydligen ogillar Steve Jobs sånt, men han har gjort ett undantag.

Jag skaffade mig en trådlös Bluetooth lasermus (Mighty Mouse) som jag tänkt köpa innan, men det var ju kul att köpa den där. Jag skaffade också en kaffemugg (bilmugg), en keps, en t-shirt och ett par pennor. Det kommer bilder när jag hämtat kamerasladden från jobbet.

No comments: