Wednesday, July 18, 2007

Boll och Paddel

I torsdags var jag, Peter och David i Mountain View och tog en öl. När jag och David skulle åka hem märkte jag att något inte stod helt rätt med bilen. På bagageluckan och på huven var det fotspår och i sufletten var det ett hål i storleksordningen A4. Surt tänkte jag och kollade om något saknades. Nej då. Det såg inte heller ut som om någon skurit upp hålet, så jag har kommit fram till att det förmodligen är någon som gått över bilen. Jag har planerat att byta sufletten, så det var egentligen inte så himla stort problem, men det är ju lite irriterande. Så nu kör jag omkring med taklucka ett tag.

På fredagen var jag på VMware-sponsrad baseball. SF Giants mot LA Dodgers. Det slutade 9-1 till Dodgers. Vi orkade bara sitta kvar i ca 1.5 h, för det var fantastiskt tråkigt. Så det kommer inte bli några fler baseballmatcher för mig.

Lördagen spenderades i kanot. Jag, Olof och Peter åkte upp till Russian River nära Healdsburg och kanotade med folk från YSC (Young Scandinavians Club). Det var soligt och skoj med kanoten. Det var inte så roligt att gå upp klockan 6, men vad kan man göra. Vi kanotade från 9-16 ungefär, så det blev mycket sol. Efter det blev det lite barbecue hemma hos någon oldtimer från YSC.

Igår körde vi långt (ca 1.10) för att åka och titta på den nya Harry Potter-filmen på IMAX. De sista 20 minuterna var till och med i 3D. Men tyvärr kom vi lite sent (typ 5 minuter efter att den börjat) så vi fick riktigt dåliga platser. Längst fram till höger. Lite nackspärrsvarning på sådana platser. Filmen var ungefär som de andra, men det var lite för mycket handling på för lite tid.

Lite bilder från kanoten och baseballen finns nedan:

Kanot

No comments: