Monday, July 30, 2007

Donut och trampbåt

I torsdags var det Manager, Mentor and Intern party. Vi var vid Shoreline Lake som ligger i Mountain View. Det bjöds lite mat och dryck. En öl i solen satt fint och sedan tog vi en tur i trampbåt. Trampbåt verkar alltid vara så roligt, men när man väl hamnar i den märker man att skoveln är för liten, så det blir alltid för lite fart. Well, det var iaf soligt och en lätt bris så vi inte frös.

På lördagen blev det The Simpsons Movie som jag tyckte var rätt rolig. Kanske inte fantastisk, men tillräckligt rolig iaf. Vi hade också tagit en tur till en 7-11 som låg i närheten av biografen som de gjort om till Kwik-e-mart. Vi tänkte köpa Buzz cola, men de hade inte kvar några på burk. Det fick bli en rosa glaserad donut istället. Efter filmen fick det bli lite mat på Tied House, ett microbrewery och restaurang. Jag åt ett riktigt fint revbensspjäll, smarrigt.

Senare idag skall jag åka till Sverige och ha två veckors ledighet. Slappa på landet, träffa lite kompisar och så. Det skall bli skoj, men själva resan hem blir nog lite seg, som vanligt. Jag måste också åka förbi Stockholm och förnya visumet, så jag ska sova över hos min kusin och hans familj.

Igår var jag också på No Reservations, en romantisk komedi i restaurangmiljö med Catherine Zeta-Jones. Den var småputtrig och man blev rätt sugen på riktigt fin mat.

Snart bär det av mot Sverige!

2 comments:

Sammi said...

Manager, mentor och intern? Så alla 'regular wörkers' fick inte vara med eller vad? =)

Shades said...

Precis!