Wednesday, September 05, 2007

Feleton och campingstolar

Förra helgen åkte vi limo i Napa igen, men denna gång var vi några andra. Vi lyckades också endast åka till tre vingårdar, men det kanske var lika bra. Planen var att hyra en 8 personers limo, men till slut var vi bara 5 eller 6 som skulle åka. Vi tog o mailade här på jobbet och då dök två volontärer upp som ville åka med. När limon dök upp så visade det sig vara en stor hummerlimo som rymde 14 pers, så vi hade gott om plats. Det finns lite bilder här:

NapaLimoIgen


I helgen var det Labor Day här i USA. Det är som 1:a maj, fast på hösten istället. Så man var ledig på måndagen. På lördagen var jag, Peter och Manoj på en barbecue vid Anderson Lake i Morgan Hill. Man kunde bada, så det gjorde vi. Det var väldigt varmt, så vi satt i campingstolar i skuggan och svettades. På kvällen gottade vi oss genom att gå på BJ's i Cupertino, precis granne med Apples högkvarter. Jag smaskade i mig ett gott revbensspjäll.

På söndagen åkte jag och Peter till Tamales Bay och paddlade kajak. En fin utflykt i min bil. Tyvärr hamnade vi i rätt feta bilköer på vägen tillbaka, då Bay Bridge var avstängd. Nästan alla försökte då köra via Golden Gate och då blev det stopp.

I fredags skaffade jag mig en liten leksak... En iPhone! Den är väldigt fin och skoj att leka med. Tyvärr visade det sig att de sänkte priset idag med 200 dollar och eftersom jag köpte min på craigslist av en privatperson blir det nog inte tal om att få tillbaka pengar. Hade jag köpt den idag istället hade jag fått den 70 dollar billigare. Well, well. Surt, men den är ändå väldigt fin.

Jag har skaffat mig en extrablogg för att lägga upp bilder som jag tar med feletonen (som Nix). Den finns på: http://shadesterspics.blogspot.com och går även att hittas i länklistan till höger.

2 comments:

Mr Marpe said...

Du jobbar väl inte på lördagar?

Shades said...

Väl hittat. Jag skrev lite fel.