Sunday, October 22, 2006

Stora trädet och landet i väster

Jag är en skam för alla ordentliga bloggare. Ett inlägg varannan månad är inte mycket att hänga i granen.

Nu är det iallafall dags att göra ett inlägg igen. Dags att avslöja det som många redan vet. Om cirka en månad bär det av till Palo Alto i soliga Kalifornien för att jobba i 6 månader på vmware som testare. Det kommer att bli spännande, roligt och lite pirrigt att ge sig av. Jag känner åtminstone två i krokarna där borta och snart dyker det förmodligen upp två till, så man kommer inte vara ensam.

Var exakt jag ska bo vet jag inte än, för jag tänkte det är bäst att åka över först och leta boplats när man väl är där. Det är ju inte gratis att bo där, men lönen är förstås lite trevligare också.

Innan jag kan åka över måste jag upp till Amerikanska ambassaden i Stockholm och gå på intervju och visa upp en massa dokument och formulär för att få visum. Jag hoppas det går smidigt och inget oförutsett inträffar. Sedan finns problemet med att hyra ut lägenheten och förhoppningsvis bilen också när jag är borta. Lägenheten tror jag inte det blir några problem med, men bilen är en annan femma. I värsta fall får jag parkera den någonstans under vistelsen.

Nästa helg skall jag upp till Stockholm för att gå på brorsdotterns dop och sedan på måndagen blir det ambassadbesök. Det skall bli roligt! Dopet då, ambassadbesöket vet jag inte om det är roligt.

Jag hoppas blogga mer nu under vistelsen så folk får veta vad jag håller på med.

1 comment:

otto said...

fin ny layout är det i alla fall!
Det bådar gott.