Thursday, December 07, 2006

Cykel och hus

I förrgår var jag o kollade på ett rum att hyra. Det var en kille i 30-års åldern som ville ha någon att dela sin 2 bedroom, 2.5 bathroom, 2 vånings-lägenhet. Det såg väldigt fräscht ut och med balkonger till sovrummen och en uteplats för barbecue. Så jag sa att jag ville ha rummet. Igår ringde han o sa att jag var välkommen att hyra den. Det blir fina fisken det. Jag måste dock skaffa mig en säng, för rummet är omöblerat.

Ska nog ta o skaffa mig en cykel idag också. Såg cyklar för $59 på Target. Det är inte mycket pengar det. Får se om jag känner mig tillräckligt rik.

Jag tänkte egentligen skriva lite om egendomligheter i det här stora landet, men jag har inte riktigt kommit på några riktigt bra grejer. Och om jag gjort det har jag glömt bort det för tillfället.

Här kommer lite fler bilder:

3 comments:

otto said...

verkar ju helt livsfarligt med gratis godis! Akta tandtrollen och magen!

otto said...

Försenad chockreaktion: Varför har man 2.5 bathrooms men bara 2 bedroom?

Shades said...

Man har var sitt badrum (ett till varje sovrum) och en toalett på bottenvåningen för trängande behov när man är i köket eller vardagsrummet.