Saturday, December 23, 2006

Skattjakt och Lassi

Nu är det Jul. Snart iaf. Imorrn. Jag har inga stora planer, men något blir det säkert. Det känns inte så nödvändigt att köra stora julsvängen här när det känns som vår.

I veckan har det varit lugnt. Jobbat mest. Fast igår var det avskedslunch för Wilson, en annan av Internsarna på System Test. Det var mycket mat, asiatisk sådan. Och så fick jag smaka en Lassi med rossmak. Det var annorlunda men rätt gott. Eftersom vi var nästan 20 pers, drog lunchen ut på tiden och när vi väl kom tillbaks till jobbet var det dags för julkalas. Det var julklappsbyte och en skattjakt. Vi var 5 i varje lag och så letade vi efter gömda skatter med hjälp av ledtrådar i fyra av husen vmware huserar i. Det var mycket spring. Sedan lottades det även ut en Zune som Dan, en av de andra svenskarna, vann. Jag lyckades få belgisk choklad i julklappsbytet.

Vi tog sedan en öl på Beer Bashen.

Idag är det tanken att jag och Dan skall till IKEA, om jag nu kan få tag i honom. Och ikväll ska jag hänga med min "roomie" och ta en öl med hans kompisar.

No comments: