Wednesday, January 10, 2007

Magdansös och skrovmål

I lördags var jag och två svenskar från jobbet och tittade på en Titanic-utställning i SF. Det var många saker de hade plockat upp från havets botten, bland annat en tokstor del av skrovet. Den var väl 7x3 m eller något liknande. Så jag är nöjd.

Vi följde upp med att gå och äta på en medelhavsrestaurang som hette Santorini. Det var rätt okej mat. Där fick vi också en uppvisning av en magdansös. Mycket märkligt.



Igår beställde jag en dator, en MacBook Pro. Det var knöligt. Det gick inte beställa med utländska konto- eller kreditkort på AppleStore. Jag åkte då till en fysisk applestore i Stanford Shopping Center för att handla den där. De hade ingen inne, så vi fick lösa det på annat sätt. Jag köpte ett GiftCard på summan för datorn som jag sedan kunde använda på AppleStore på nätet. Lite omständigt. Så nu väntar jag ivrigt på den.

Jag hoppas också ni uppskattar ordvitsen i rubriken.

1 comment:

Mr Marpe said...

Har du inte redan en sådandär konstigt data? Den man spelar FN-spelet på.