Monday, April 30, 2007

Skyline och skatteåterbäring

I fredags efter jobbet tog jag en liten tur med bilen upp i bergen. Jag tänkte jag skulle åka lite slingervägar och eftersom det var varmt så ville jag upp i bergen där det är lite svalare. Jag körde Arastradero och Page Mill och sedan hamnade jag på Skyline Boulevard. Det var väldigt slingrigt upp till Skyline, men sedan blev det rakare. Det var väldigt fint där och riktigt härlig utsikt. Min plan var att åka ner på 84:an och komma ner på Sand Hill Road, men det blev det inte. Som vanligt körde jag fel och till slut kom jag ner vid 92:an och fick köra 280 tillbaka till Palo Alto. Skyltningen här i staterna är bedrövlig. Men det var fint i solen och den friska luften.

I fredags kom också skatteåterbäringen på en federala skatten. Det blev en nätt slant som jag ska försöka hålla på ett tag.

Jag slappade och tog det lugnt i helgen och på lördagen var jag på bio och kollade på The Namesake som var en gullig film.

Här är lite bilder från bilturen:
SkylineBil

No comments: