Wednesday, May 09, 2007

Naken granne och förflyttad polis

Nu har det gått lång tid sedan jag postade senast. Igen. Jag är lite för slö för att orka blogga när jag kommer hem och jag har inte hunnit blogga på jobbet den senaste tiden. Det testas för fulla muggar här nu.

Förra helgen hände det inte mycket, men i förra veckan blev det lite mer gjort. Jag och Olof har varit o slagit på rangen ett par gånger till. Det blir lätt ett besök på IKEA efteråt eftersom det är nära. Där kan man få äta köttbullar eller något annat trevligt om man har tur. Igår blev det däremot gravlax. Mumma!

Jag, Dan och Manoj var på Hot Fuzz förra veckan. Rekommenderas varmt. Handlar om en Londonpolis som blir förflyttad ut på landet för att han är för bra och gör att hans kollegor ser dåliga ut. Ute på landet är det väldigt lugnt, eller är det? Mycket roligt. Har inte haft så roligt åt en film sedan Borat.

I helgen firade vi Cinco de mayo hos Christian och Malin. Det var en hel del folk och det var trevligt. Väldigt varmt och soligt. Vi hade också turen att se en naken granne sittande på balkongräcket ca 5 m ovanför en häck.

På söndagen hängde jag med Magnus när han körde sightseeing med Erik och Stina som var här för att gå på JavaOne konferensen. Det var nog 28 grader i SF och det blev lite svettigt i jeans. Men det var väldigt härligt att åka omkring i solen och titta på grejer.

Jag har också fått reda på att jag fått en extension på mitt J-1 visum, så jag kan stanna ett år till. Det blir roligt! Så alla kompisar har möjlighet att besöka mig ett år till! Eftersom H1-B visumen tog slut på väldigt kort tid och VMware missade att skicka in mina papper så blev det inget sådant. Men jag har ju möjlighet att ansöka nästa år om jag vill.

1 comment:

Rasmus said...

Grattis till att du får stanna längre! Förhoppningsvis får vi anledning att komma förbi igen!