Monday, July 02, 2007

Vänster knä och spring i benen

I torsdags blev det en sen kväll på fibbars, när jag och David satt o pladdrade till klockan ett. Fredagen var lite sömnig.

På lördag var det bachelorparty för Hiro. Vi började med GoKart. Det var väldigt roligt som vanligt och jag lyckades komma trea i bachelorgruppen. Något man inte tänker på när man kör GoKart är att man får träningsverk. Jag har rejäl träningsverk i underarmarna och lite i axlarna. Jag lyckades också få blåmärken på insidan av vänster knä. Vet inte hur de hamnade där. 40 varv på bana är lite slitigt.

Vi följde upp detta med öl och mat på Hooters. Det var inget vidare. Allt var deepfried. Och flickorna var inte mycket att se på de heller. Kvällen fortsatte på Fiddlers Green där folk njöt av Guinness och jag upptäckte (igen) att jag inte gillar Guinness.

Eftersom det var bachelorparty skulle det gås på strippklubb. När vi kom till strippsklubbskvarteren var det fullt polispådrag och en smart kille försökte springa ifrån polisen. Det ska man inte göra. 4-5 poliser till fots och 3 polisbilar följde efter.

Väl framme vid strippklubben visade det sig att bachelor Hiro var lite för överförfriskad, så han fick inte komma in. Efter lite velande och stängda klubbar bestämde vi oss för att ta oss hemåt.

Söndagen var lite lugnare och jag och Olof åt frukost med Niklas och Billy innan vi åkte tillbaka till South Bay. När vi kom till Palo Alto tyckte jag vi skulle in o kolla på iPhonen. Vi fick faktiskt stå i kö i ca 1 minut innan vi kom in och fick fingra på den.

Mina intryck:
  • Väldigt smidigt gränssnitt
  • Coolt med inzoomningar och sånt
  • Blir inte så "tallig" på skärmen av fingrar
  • Förmodligen inte så snabb att ladda in tunga sajter
  • Lite för stor
Väldigt positivt intryck, helt enkelt. Hade det inte varit 2 års bindningstid hade det varit risk för inköp. Jag ser verkligen fram emot v2 och 3G version.

Vi slutade dagen med grill med Will och Scott och sedan Live Free or Die Hard. Väldigt fet actionrulle och med kungen av oneliners: John McClane. Om man bortser från flygplanstramset i slutet var den helt klart värd pengarna.

No comments: