Wednesday, June 20, 2007

Barbecue och Basläger

I torsdag var vi riktigt många på Fibbars. Uppåt 10-15 pers tror jag. Mycket trevligt. På fredagen njöt vi lite av bashen här på VMware och sedan bar det av till Gordon Biersch och lite mat.

I söndags skulle vi vara sportiga och bestiga Mission Peak. Jag, Dan, Will och Scott gav oss av och när vi kom till parken såg det väldigt långt ut upp till toppen. Vi traskade på. Det var nog 27 grader, så man blev rätt trött. Vi startade på 600 fots höjd. På ca 1000 fots höjd orkade inte Scott längre och gav sig av neråt. Nästa man att krokna var jag, men jag försökte ta mig lite längre upp. Det visade sig att jag inte var den enda som var trött. Will satte sig ner en stund när jag funderade på om jag skulle vända eller fortsätta och när han skulle ställa sig upp ville inte benen det riktigt. Dan fortsatte uppåt och jag och Will stannade kvar i 20 minuter innan vi gav oss av neråt. Det var på 1600 fot. Dan lyckades däremot ta sig till toppen på 2600 fot och kom ångande i snabb takt när vi satt i baslägret (en skuggig plats precis vid toaletten).

På eftermiddagen åkte vi och köpte lite kött och potatissallad och hade en liten barbecue hos Will och Scott på Oakwood i Mountain View. Jag försökte också få med någon att poola lite, men jag fick sitta i bubbelpoolen själv till slut.

No comments: