Monday, October 08, 2007

Skakande biff och grevens tid

Det var väldigt trevligt när fredagen kom och min arbetsvecka som varade i 12 dagar tog slut. Lite beer bash och sedan lite pingis med Randy och sedan fick det bli hemfärd. I lördags var det FallFest i San Francisco. Det var en mat- och vinfestival med ca 45 vingårdar och 30 restauranger. Man fick betala $80 i inträde och sedan var det provsmakning så det stod härliga till. Tonfisktartar, hummersoppa, anka, revbensspjäll, kakor, choklad, öl och alla möjliga sorters vin. Inte illa alls. Det var också flyguppvisning en bit bort, så man kunde se flygplan lite då och då. Jag och Peter körde in och parkerade bilen i ett parkeringsgarage i anslutning till evenemanget.

FallFest07


Efter FallFest släntrade vi in till stan och satt i en bar ett par timmar och sedan skulle vi spela lite arkadspel, men de flesta var väldigt trasiga. Dance Dance Revolution fungerade dock och några roade sig ett tag. Senare på kvällen gick vi till en vietnamesisk restaurang i SF, Bong Su, och hade väldigt trevligt. Det var också kanongod mat. Shaking Beef rockar verkligen.

Jag började bli lite trött vid 11-tiden och Peter och jag beslutade oss för att ge oss av tillbaka till South Bay och inte gå med till nattklubb. När vi kom till parkeringsgaraget såg vi att vi hade gett oss av i rättan tid, då garaget stängde klockan 12. Vi var där tjugo i. Det blev dock rätt dyrt med parkeringen: $29.50 för 12 timmar.

Idag åkte jag en sväng till USPS (posten) för att hämta ett paket. De skulle öppna 8.30 och jag var där 8.50. Konstigt, tänkte jag när metalljalusiet var nedrullat framför betjäningsdisken. De kanske öppnar lite senare. Inte då, idag är det Columbus Day som verkar vara instiftat för att statligt anställda ska få ledigt. Jaja. 40 minuters utflykt i onödan.

No comments: