Thursday, March 29, 2007

Hus och Rödtjut

På måndagen den 19 flög jag och den lilla familjen hem till Sverige. På lördagen skulle lillebror gifta sig. Jag flög med dem hem till Stockholm. Det var fint i Stockholm, men kallt. Jag vaktade Elsa på onsdag förmiddag och föräldrarna hade trott att hon skulle sova hela tiden, men sådan tur hade jag inte. Det var en himla fart fram till halv elva då hon somnade och det gjorde jag också.

Elias och jag åt sushilunch och det visade sig också att vi skulle åka samma tåg till Göteborg, så vi pratade hela resan dit. Mamma, Pappa och Oscar mötte upp vid tåget och Mamma och jag åkte med till Oscar för att se på hans lilla hus. Det blev thaimat och sedan åkte jag med Oscar när han köpte en wii han hittat på blocket.

Till slut kom jag i säng. På torsdagen träffade jag Stefan och tog en semla. Han fick iPoden levererat som jag inhandlat i staterna. Han blev mycket glad och döpte den till Rödtjut efter mitt förslag. Torsdagskvällen spenderades i replokalen med 3/4 av bandet och vi spelade en massa låter. Mycket roligt! Synd att det inte är lätt att repa på länk.

Jag träffade Thomas på fredagen och åt lunch och så filade vi lite på poängpromenaden som skulle hållas på bröllopsdagen. På fredagskvällen var det öl på Bishops Arms med massa goa gubbar (och gummor). Vi släntrade vidare till Simba där vi fick ha baren för oss själva. En liten final på O'learys och en kycklingmacka (felbeställning, borde köpt en baguette) på Tintin med Stefan och Kols med en riktigt sur servitris och sedan i säng.

No comments: