Saturday, April 07, 2007

Chaufför och Paren Lindberg

Jag fortsätter där jag slutade förra gången.

På lördagen var det den stora dagen för Oscar och Maria. Jag kunde turligt nog sova ut ordentligt, för jag hade gått o lagt mig vid halv fem ungefär. Vid tretiden åkte mamma, pappa och jag till Örby där vigseln och festen skulle hållas.

Själva vigseln var fin och lagom "kyrklig". Jag fick uppdrag att läsa en liten snutt ur höga visan och det gick väl rätt okej. En av Marias bröder, Andreas, spelade "Utan dina andetag" och det var väldigt bra!

Festen avlöpte mycket fint och Thomas och min poängpromenad var nog uppskattad och cigarrerna var populära. Jag agerade sedan chaufför åt brudparet och körde dem till ett hotell i centrala Göteborg

På söndagen bjöds det på god brunch hemma hos det äldre paret Lindberg (mamma och pappa, då) och det yngre paret Lindberg hade paketöppning inför den närmaste familjen på både brudens och brudgummens sida. Det var också kanonväder med ca 18 grader och sol.

På tisdagen bar det av "hemåt" till Palo Alto. När jag landade i San Francisco var det kallare där än hemma, men det höll inte så länge.

No comments: