Sunday, May 13, 2007

Shopping och Shopping

I fredags hade jag och Olof tänkt att gå på hotellbarhopping, men vi fick ett annat erbjudande som lät väldigt fint. Magnus, Erik och Stina skulle gå på "Shopping - The Musical", där Magnus flickvän gjorde ett återbesök i, så vi hängde med. Det var egentligen ingen musikal, utan en "Musical review", typ en revy. Det var iaf väldigt roligt, så vi var väldigt nöjda. Efter Shopping blev det lite hotellbar och vi fick träffa de fyra aktörerna som stod på scen. Eftersom vi är i San Francisco var hela ensemblen intresserade av män. Vi gick sedan till klubben Azul och tog ett par drinkar och avslutade kvällen med en flaska bubbel.

På lördagen begav jag och Dan oss till Gilroy för lite shopping. Det blev bra utdelning för oss båda. Jag tror jag spenderade ungefär 200 dollar på sju sorters tröjor.

På lördagskvällen gick jag, Dan och en finsk intern, Edvard, på en AFL-match. AFL, Arena Football League, är amerikansk fotboll inomhus. Planen är 85 fot bred och 50 yards lång och det är 8 man på plan i varje lag, mot NFLs 160 fot bred och 100 yars lång och 11 man på plan i varje lag. Annars är reglerna rätt så lika. Biljetterna var gratis och gratis är ju gott, som bekant. Matchen var mellan San Jose Sabrecats och Las Vegas Gladiators. Gladiators åkte på storspö, 61-34. Det betyder 9 touchdowns mot 5. Efter de första två quartersarna stod det 34-0, men sedan vaknade Gladiators något. Det var 13000 pers i arenan, HP Pavilion i San Jose. Det kändes rätt så tomt ändå. Men det var roligt att titta på. Det får nog bli några mer match, fast kanske någon NFL match eller några collegematcher utomhus.

1 comment:

Sammi said...

Vad hade den finske internen gjort för brottsligt för att bli frihetsberövad? Olovlig kniv i stöveln och en flarra kosken utan brun papperspåse runt? Kunde just tänka mig det.